Klus geklaard

Slogan voor De Cactus: 'Worldwide en toch digbie'

De Cactus in Hengelo is wijd en zijd bekend als muziekcafé. Het etablissement is hard geraakt door de coronacrisis, maar eigenaar Erwin Kwakman ging niet bij de pakken neerzitten.

Kwakman ontwikkelde een concept waarbij optredens op zijn 'Kleinste Podium van Twente' toch te zien zijn. Met het mediabedrijf Groofz worden alle optredens met meerdere camera's vastgelegd en gestreamd. Dat uitstekende beeld en geluid wordt tegen betaling aangeboden. Teksterij Schabbink bedacht voor De Cactus een slogan om meer aandacht te genereren: 'Worldwide en toch digbie'.

Onder de koffie

Schabbink: We zaten koffie te drinken en bespraken het idee. Ineens borrelde het op: Worldwide en toch digbie! Het omvat eigenlijk alles. Ik heb er bewust op aangedrongen om niet voor `dichtbij' te kiezen. Digbie klinkt lekkerder en is dialect. Dat is een mooie kleine tegenhanger van het grootse `Worldwide'.

Kwakman is blij met de slogan. "Wij zijn nog maar een paar weken bezig, maar je merkt nu al dat het begint in te slijpen." De streams zijn te bestellen via de website van De Cactus. Ook voor die vernieuwde website schreef Teksterij Schabbink enkele teksten. Bekijk het promofilmpje: https://youtu.be/u1enR9eFO_8